NAAR MENU

Marketingmanager 3.0 kiest voor verrijking in communicatie

Gevestigde merken zien het resultaat van hun marketing investeringen van de afgelopen jaren langzaam verdampen. Marketeers worden steeds vaker geconfronteerd met dalende budgetten in een tegelijkertijd complexer wordende marktdynamiek. Het is niet zo verwonderlijk dat de gemiddelde arbeidsduur van de Chief Marketing Executive (CMO) is verkort naar een schrikbarende duur van 18 maanden. De markt staat steeds vijandiger tegenover hun inspanningen. Men worstelt met de vraag hoe ze weer hun targets kunnen halen. Hoe ze weer klanten aan hun merk weten te binden, die hun in de afgelopen jaren zijn gaan negeren. Hoe ze omgaan met de revolutie van de steeds machtig wordende consument. Hoe ze weer attractief kunnen zijn voor nieuwe klanten, de relatie met bestaande afnemers kunnen bekrachtigen en vooral hoe ze weer een acceptabele ROI kunnen realiseren. Het antwoord ligt in een bedrieglijk simpel woord: verrijking.

De marketing manager 3.0 wordt steeds meer uitgedaagd om nieuwe wegen te bewandelen op een manier die voor de consument relevant is. Hij zet in op de nieuwe trend: verrijking van marketingmaterialen met relevante informatie. Gebaseerd op de inzichten die het bedrijf opdoet bij de klant, zoals gedrag, voorkeuren, interessegebieden, behoeften, keuzeproces, koopargumenten, etc. Ecomediagroep faciliteert dit proces en slaat een brug tussen creatie, IT, productie en fulfilment.

0 COMENTS


COMMENTS ARE CLOSED